onsdag 1 januari 2014

Gott nytt år!

Det nya året skålades in i vår trädgård i sällskap av goda vänner. Vid tvåtiden somnade jag när jag lade Nora, som föredömligt orkat hänga med till dess. I dag har vi drällt omkring i pyjamas (fast nu förtalar jag min familj: den enda som fortfarande dräller i pyjamas är jag, fast till mitt försvar kan jag säga att jag är den enda som varit ute i dag - jag har rastat hunden i pyjamas), sett Trolltyg i tomteskogen två gånger och snart lagt ett trehundrabitarspussel med Vasaskeppet på.

För första gången någonsin har jag inte en tillstymmelse till tanke på några nyårslöften - jag kan väl inte bli hur fantastisk som helst, det vore för mycket av det goda och jag skulle bli odräglig. Däremot kanske jag borde tänka på att blogga lite aktivare, såja, nu var den tanken tänkt. Få se vad det blir.

Men gott nytt år - nu ska jag göra en kraftansträngning och vittja fudgeburken.

1 kommentar:

  1. Gott nytt år på dig! Jag hoppas att du bloggar flitigt i fortsättningen, jag gillar att läsa din blogg :-)

    Var har du hittat ett sånt pussel? På Vasamuseet? Jag föredrar pussel på ett par hundra bitar, så att man blir klar nån gång, men motiven är oftast så trista i den storleksklassen :-(

    Jag har förresten flyttat till Wordpress och hittas numera på kattslavenkoko.wordpress.com

    SvaraRadera