måndag 16 maj 2011

Tågdörrar man får kämpa sig igenom

Att ta tåget hem samma kväll som tiotusentals dårar firar lejonen för andra kvällen i rad är inte att rekommendera. Om man inte har galopperande agorafobi till den grad att man trivs bäst i sardinburkar, och älskar Beatles så över allt förnuft att man bara njuter av att få höra avarter av submarinelåten ad nauseam. Det var svårt att komma in: ett tåg fick jag helt skippa för att det liksom Tokyotunnelbanan hade packats med hjälp av inkastare och nu gick det inte längre. Det var svårt att komma ut för ... det var många som skulle av på samma ställe som jag. Det var visst jag som beställde hockeyguld för att få bjuda konferensgästerna på lite segerrus. Inte kunde jag ana att min fromma önskan skulle tas så bokstavligt.

Var försiktig med vad du önskar dig - det kan gå i uppfyllelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar