lördag 14 maj 2011

Guld i schlager-EM och hockey-VM

och därtillhörande festyra är en bra stämning när man tar emot utländska konferensgäster. Tycker ni inte? Eftersom jag varken är fan (med engelskt uttal) eller vidskeplig (det lär innebära sju års olycka att tro på skrock) kan jag med hög röst gå ut med min beställning här på min blogg. Blir det inte så är jag inte särskilt ledsen, men jag är sugen på lite karneval och festyra. Och på finlandssvenskar som höjer den nationella självkänslan på hela folket. Är det någon som vet om Mikael Granlund är finlandssvensk? Han är ju från Uleåborg vilket ju höjer oddsen, men å andra sidan envisas Mertaranta med finlandssvenskt uttal av Mikael, och har brukar väl ha koll.

1 kommentar:

  1. Mikael Granlund kan inte ett ord svenska, sägs det. Trots det svenskklingande namnet. Paradise Oskar däremot är finlandssvensk och kommer från Evitskog i Kyrkslätt.

    SvaraRadera