söndag 29 maj 2011

En pissig historia

Jag har tillbringat helgen på landet med släkten. I den ingår fyra ganska små barn, så det blir ganska mycket "titta på det här" och "moster, se nu!" och så vidare. En av de saker jag skulle se var hur storkillen, åtta år, kommer med en sugkopp med vilken han lyfter en ask med spelkort. Och medan jag tittar faller kortleken rakt ner i en potta. Och kisset strittar rakt upp i ansiktet på mig. Varpå moster kadaver ryter till, slänger ut en skamsen unge och har honom att städa upp kortlek, potta och kiss, medan jag spottar, fräser och torkar av mig.

Fem minuter senare tycker både jag och pissungen att historien är ganska festlig, men med piss i ansiktet är min första reaktion minsann inte "Oj vad fint!". En nisch för barnklädsbraschen är definitivt tvångströjor i storlek 80-160. Minst. Eller som min älskling brukar säga: "Satan ongar, ska ni vara här inne får ni gå ut!".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar