måndag 27 oktober 2014

Jag tappar det jag inte stjälper ut

Rubriken har jag snott från Rådd-djurets sång. Denna natt är det ett papper med kommentarer på en text jag har skrivit som har gömt sig. Väl.

Jag hade pappret innan jag nattade Nora och är tämligen säker på att jag lade det på nattduksbordet tillsammans med datorn för att jobba med kommentarerna efter att hon lagt sig. Sedan somnade jag ifrån världen för att vakna klarvaken ett par timmar senare. Ett ypperligt tillfälle att ta itu med jobbet jag på grund av sjuk unge inte hade ro att ta itu med när tid var, och nu när jag har tid har jobbet alltså försvunnit. Att leta efter ett papper som man av allt att döma inte lade på nattduksbordet är rätt värdelös användning av ofrivilligt nattsudd.

Disträheten är min mest frustrerande egenskap. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar