måndag 27 oktober 2014

Jag har hittat mitt ord och min papperslapp!

Jag letade igenom alla ytor, under sängarna och på och under nattduksborden. Dessutom grävde jag i ren desperation igenom pappersinsamlingen. Flyttade på sängen. Efter åtskilligt letande flyttade jag på nattduksborden och där hängde det rackarns pappret.

Ska man prompt falla ner tycker jag det är hyggligt att falla ända ner, så man syns utan att någon behöver flytta på möbler. Till min lättnad är jag inte så disträ ändå - jag mindes ju rätt om var jag lagt pappret. Men om jag inte var så disträ att jag vet att jag i princip kunde ha lagt pappret var som helst skulle jag ju ha varit säker på var jag lade pappret och vetat att det måste ligga eller i det här fallet hänga någonstans i nattduksbordets omedelbara närhet. Jag har sagt det förr, men  jag behöver en ny hjärna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar