torsdag 29 november 2012

Kidnappning blev lösningen på mitt problem

Dagis bjöd in mor- och farföräldrar att pyssla julkort med barnen i morse. Mamma var där, och passade på att kidnappa Norisen för att monni, offa och Nora skulle få en dag tillsammans. En dag utan middagsvila, vilket resulterade i att hon visserligen somnade i bilen på väg hem, men det hade jag räknat med så jag gjorde henne klar före start. Halv nio sov hon och kunde flyttas i säng utan ett ljud. Total frid. Inga bråk. Det får bli ett slut på middagslurandet.

2 kommentarer:

  1. Vi kände inte till far-morförälderdagen och jag har undrat om det alls ordnas i Noras dagis. Vi har varit både i Tammerfors och på Folkhälsan i Grani. Meddela gärna nästa gång, vi tycker om sånt här. (detta poppade upp först nu mitt i sommaren när jag skulle besöka hemsolen). En farmor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Naturligtvis! I synnerhet nu som du är pensionär. Det ordnas säkert igen!

      Radera