måndag 12 augusti 2013

Saker min dotter gråter över

De flesta har väl snavat över den här sajten, där föräldrar världen över lägger upp mer och framför allt mindre rationella anledningar till att deras små gossebarn gråter. Jag bidrar här i min egen blogg med några orsaker till strida tårar vid läggdags - de flesta är dygnsfärska:

  • Jag har rosa rutor på ett av mina i övrigt gröna nattlinnen (som jag inte ens hade på mig) trots att jag inte gillar rosa. Observera att det inte handlar om Nora utan om mig. Men det är Nora som gråter.
  • Jag har inte längre en piercing i näsan.
  • Vi åkte inte i det skittråkiga monorail-tåget senast vi var på Borgbacken.
  • För några år sedan, när Nora var mindre, halkade hon på det hala stället på berget på landet och rutschade ner i sjön. I grunt vatten. Det passade hon på att lamentera i går kväll.
  • Vi brukar hitta på roliga drömmar åt varandra för den kommande natten och varken "Nora är berg-och-dalbaneförare" eller "Nora har en egen kiosk där hon står och säljer sockervadd och stora strutar med karameller" dög.
Plötsligt ter sig mina egna bekymmer synnerligen triviala.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar