torsdag 19 mars 2015

Hundhuvudet

Häromnatten skedde det en kolossal kissolycka i min säng och i väntan på att jag ska hinna ta mig an bäddmadrassen sover jag i Noras säng. Den observanta läsaren vet att Nora har pappavecka, men hon var hos mig över natten en sväng för att hennes pappa hade kvällsprogram. Det var mycket mysigt  att hon kom tassande in till mig mitt i natten, men sedan sparkades hon så att jag fick flytta till hennes säng och tur var väl det för annars hade även jag blivit våt. Eftersom jag satt och jobbade så sent i går och inte orkade åtgärda min säng tänkte jag sova i Noras. Men hur i helvete visste hunden det?

När jag borstat tänderna marscherade Tengil raka vägen till Noras säng. Tengil sover alltid med mig. Någon jävla signal om att det var där jag tänkte sova hade hon snappat upp, och jag skulle bra gärna vilja veta hur den signalen såg ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar