tisdag 22 maj 2012

Våra barns bästa

Våravslutningen blev fenomenalt trevlig. Solen vrålade, programmet var fint och maten räckte till och var mycket god. Varenda familj hade bidragit. Vi gick först klockan sju, d.v.s. efter en timme förberedelser för mig och överraskande många till som frivilligt dök upp, och två timmars fest. Aldrig har folk stannat så länge, aldrig har maten varit så god och lotterivinsterna så fina. Nora vann en liten sprutkanna, ett presentkort till Subway, en bastutermometer (vi har gårdsbastu men ingen termometer - perfekt!) och ett Angry birds-mobilfodral. Enda nackdelen jag hittills kan komma på med att jag precis har beställt en smarttelefon: min state of the art Lumia 900 som inte ens finns i handeln än kommer inte att rymmas in i fodralet. Min dumtelefon får bo i den de dagar den har kvar.

Det finns så fina barn och så bra föräldrar på vårt dagis. Jag tror att den dåliga stämningen från föräldraföreningen är bortblåst och att vi kommer att hitta fungerande sätt att fortsätta verksamheten. I jul blir det bohem-jag och kanske någon till som ansvarar för att det blir någon sorts grötfest, och laga mat (läs koka gröt) kan jag ju. Det är listorna och excelandet och det där som ställer till med problem - men det får jag göra ihop med någon. Eller så struntar jag i det tekniska finliret och gör något slags grovskiss med papper och penna och fingertoppskänsla. Det har funkat tidigare.

I dag har vi haft en minnesvärd våravslutning med ett dignande buffébord som var resultatet av allas vårt arbete. Inte en jävel kommer att minnas exceltabellerna som låg som bakgrund för kalaset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar