onsdag 21 mars 2012

Irriterande bokbyte

Jag läser om Andarnas hus för första gången på mångamånga år. Jag älskade filmen i tiderna och den blev inkörsporten till ett intensivt förhållande till Isabel Allendes böcker. Åtminstone de gamla, där hon fortfarande är politisk - de senare är mest pigromaner även om även de tjänar sitt syfte.

Eva Luna har jag läst hur många gånger som helst, likaså Paula, men mest spännande är kanske Kärlek och skugga, men den är det länge sedan jag läste.

Nå, jag hade precis börjat läsa om Esteban Truebas arbete med att återställa Tres Marias till sin forna glans efter att han förlorat sin fästmö Rosa med det gröna håret - och nu hittar jag inte bokfan. Jag misstänker att jag har glömt den på dagis.

Det fick bli The secret life of bees av Sue Monk Kidd i stället. Den är en feelgoodroman från den amerikanska södern. Mysbok med fin stämning. Typisk bok det blir film av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar