måndag 19 mars 2012

Champagnefrukost på Ekbergs

Frukost, skumpa och ypperligt sällskap blev upptakten på min arbetsvecka. Det slaskar och är grått men det finns grader i helvetet. Det finns slask och grått, och så finns det slask och grått efter god frukost, trevliga samtal och en piccoloflaska skumpa. Gissa vilket jag väljer!

På skrivbordet står en blommande hibiskus. Den är splitterny, så jag har inte hunnit ha ihjäl den än. Vid grannskrivbordet sitter en fin kollega. Det är visserligen bara måndag förmiddag, men hittills har den här arbetsveckan inte skitit sig. Inte ett dugg.

4 kommentarer:

  1. Ljuvligt! Jag vill också börja en måndag sådär! Kanske med dig nåt tag? Dessutom jobbar jag ju precis bredvid Ekbergs så har inte lång väg att vingla till kontoret sedan. Och så behöver jag blommor på mitt bord också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Och sen glömde jag skryta om meddelandet från min lokala R-kiosk att jag har ett Adlibrispaket som väntar. Det blir bara bättre och bättre!

      Radera
  2. Heja Adlibris! Hälsningar opartisk

    Och just ja, heja champagne!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Champagnen och dess effekt är ett minne blott, men oj vad jag har böcker! En massa Knausgård, bland annat.

      Radera