lördag 31 mars 2012

Bauhaus

Att få åka med pappa till Bauhaus är det mest fantastiska Nora kan tänka sig att få göra en lördag. De får lalla omkring där i den evighet det tar att gå ärenden med en viljestark liten en, och titta på borrmaskiner och äta glass. Och jag får lalla omkring här hemma i ensamt majestät, på första gången på flera veckor, och röja utan att mina ansträngningar omedelbart blir omintetgjorda av världens effektivaste kaosgenerator.

Ja, jag lovar att lalla mellan röjtagen. Och läsa lite i Den afrikanske Farm. För när det är dåligt med inflödet blir utflödet sådant som det varit här på bloggen på sistone - mycket snömos, väldigt lite substans.

Och ja, jag är skitstolt över att jag kan läsa både Blixen och Knausgård på originalspråk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar