söndag 8 januari 2012

Stolar

På nyårsafton blev det plötsligt en liten thriller à la hela havet stormar när vi plötsligt betvivlade att vi har tillräckligt med stolar för 18 personer. Det hade vi. Och nu plötsligt finns stoljävlarna överallt. Någon bär hela tiden in matsalsstolar i köket, och jag kryssar mellan stolarna och bär ut dem igen. Och igen. Och igen.

Dessutom är jag less på fjärrkontroller som dräller. Var har ni era? Jag har lust att stoppa upp dem där solen aldrig skiner, på min älskling. Det känns lite meningslöst att göra fint i vardagsrummet när det finns ett tangentbord och tre fjärrkontroller på vardagsrumsbordet vad jag än gör.

Dags att vila upp sig på jobbet.

2 kommentarer:

  1. Trä in fjärrkontrollerna i ett par STRUMPBYXOR, och knyt fast dem på lämplig plats! Gissa var det tipset kom ifrån?

    SvaraRadera
  2. Haha, priceless! Jag lade dem på en bricka och ställde den på hyllan under soffbordet. Fast det är förstås inte lika nätt.

    SvaraRadera