fredag 13 januari 2012

Han är lika knäpp som jag!

Vet ni vad jag gör med hörn jag river av från min kalender varje vecka? Jag äter upp dem. En vana som sitter i sedan jag var barn. Sånt gör man inte publikt och det är sällan man ställs frågan, så det är en liten hemlis som blott min lillasyster vet om, tills nu.

Min älskling och jag såg en puff för ett program som frossar i folks underliga beroenden och bland dem fanns tydligen ett suktande efter (oanvänt) tuppapper*. Då yppade jag, så här efter närmare 16 års samlevnad, att jag äter kalenderhörn. Och ser man på - det gör han med! Så en del av det som spolas ner i vår tupp är digesterade kalenderhörn. Cirka två per vecka.

Och plötsligt är jag lite extra kär.

*finlandssvenska, betyder toapapper. Tuppen är toa. Man går på tuppen och har en tupp. Eller flera.

2 kommentarer:

  1. Hahaha... ;D det är inte möjligt. Båda två? Perfect match!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det knasigt! I kväll har vi inte sett mycket av varandra eftersom vi har jobbat med våra datorer i olika ändar av hemmet. Men som en vecka övergår i nästa förenas vi i varje fall av vår söndags/måndagsritual. Och dig lär jag se i morgon!

      Radera