torsdag 3 januari 2013

Om att vara chef i sitt eget hem

Jag har delegerat dammsugandet åt vår lilla robot, tvätten åt tvättmaskinen, disken åt diskmaskinen och själv sitter jag med fötterna på soffbordet och ägnar mig åt krävande tankearbete. Det är hur roligt som helst att jobba när man hör sina lakejer jobba på med sitt. Jag vet att resultatet blir att jag får ett rent hem. Åt Nora har jag delegerat att underhålla mormor och morfar i dagarna två. Sedan helg och sedan börjar dagiscirkusen igen.

Simon rymmer till Madrid på arbetsresa i hela tio dagar. Annars har det varit jag som arbetsrest, så jag är faktiskt lite nervös. Han brukar få dyr whisky av mig men jag har beställt en snygg och lyxig skinnväska i present. Betydligt bättre för arbetsmoralen. Och ett säger jag: blir det magsjuka under de veckor jag drar lasset ensam kommer jag att behöva två väskor.

Äh jag klarar mig. Och blir glad av tanken på att jag dels vet att jag klarar mig, dels kommer att sakna hans fantastiska sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar