onsdag 16 januari 2013

Då får jag lust att kasta saker och skrika obehärskat

Mitt universitet håller, oändligt sakta och ganska osäkert, på att övergå från ett halvbra intranät till ett annat. Som inte är halvbra. Jag lotsas runt i cirklar och hittar ingenting. Det gamla intranätet är fortfarande i bruk men när jag letade efter personalutbildning för att komma åt ett intyg på att jag läst ytterligare fem poäng universitetspedagogik och får veta att poängen är bokförda i det nya systemet och när jag märker att de bevisligen inte är det, får jag lust att ta min bärbara dröm, som inte gick sönder trots att jag rutschade i olivolja på en lummig innergård i Wien och landade på den, och testa om den också håller att krossa en glasruta och falla fyra våningar ner i en snödriva där skaren är täckt av ett fint täcke av bländvit pudersnö.

Och när jag läser att det halvbra e-postsystemet kommer att förnyas under den kommande helgen och jag får ytterligare ett system att lära mig hantera vill jag bara skrika. För det känns inte alls bra. Det kan ju faktiskt bli bra. Men först måste man lära sig eländet. Ser jag ut som om jag hade tid med sånt?

Jag känner mig som en medeltida dinosaurie.

2 kommentarer:

  1. Halvbra intranät? Alma suger ju så till den milda grad att jag inte kan se att något annat system kan bli värre... Men jag har inte hållit på så mycket i Flamma än. Jag följer normalt bara länkar folk ger mig ;-) Annars älskar jag att bibban har börjat använda wikin för intern information, hundra gånger smidigare att uppdatera och lägga till information i det systemet!

    SvaraRadera
  2. Nåjo, jag ville bara vara artig. I dag skiner solen så jag orkar inte hetsa upp mig för småsaker.

    SvaraRadera