lördag 26 januari 2013

Den där lilla skillnaden

Ofta hör man folk försöka slå hål på genustänk genom att hylla "den lilla skillnaden" mellan män och kvinnor, den där, ni vet, som gör samspelet mellan könen så vansinnigt spännande. Och jag ba': Que?! Vilken skillnad, förutom de uppenbara kroppsdelarna talar vi nu om?

För jag förstår inte. Jag vet inte villken den skillnaden är och jag orkar inte tänka på den hela tiden, i varje sekund av umgänge med män. Jag är hetero, så i det jag går igång på är visserligen manliga kroppsdelar, men de egenskaper jag går igång på är oberoende av kön. Jag tycker att personer kan vara vrålsexiga utan att vilja sätta på dem och könet är irrelevant. Lojalitet är det sexigaste som finns, generositet, humor och trygghet är annat som lyfter folk på sexighetsskalan. Annars tycker jag Simon är påsättbart sexig, och det händer att jag tycker att andra är det men det jagar jag snabbt bort för jag vet att gräset inte är grönare och vad är vitsen med att nära betuttelser som man inte har någon tanke på att förverkliga? Men jag är glad åt att det händer, och att jag set det trots att jag levt ihop med samma karl i nästan halva mitt liv.

Jag hoppas att den som hittat till min blogg genom att googla långvarig otrohet inte blev ruskigt besviken.

4 kommentarer:

  1. Jag kan bara tänka på att jag skrev otrogenhet istället för otrohet på Twitter för några dagar sen och skäms fortfarande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är rätt det. Spöstraff för dem som inte har vett att skämmas! Fast sanningen att säga måste jag också fundera på hur det skrivs.

      Radera
  2. Jag satt och nickade så stort att jag höll på att få blogginducerad whiplash. Håller heeelt med dig!

    (För att göra det klart så vet jag inte om jag håller med om Simons påsättbarhet, men själva principen nog.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet du, efter denna kväll är jag inte heller säker på att jag håller med mig om Simons påsättbarhet. Nå, i morgon är en ny dag!

      Radera