måndag 28 januari 2013

Dyr sommar

För varje år som går tycker jag det blir svårare att betala priset för vår ljusa sommar. För rövars röv vad jag är trött på vinter! När man kommer hem om kvällarna är det svart som i pottan därute och om det som i dag är mulet och snöar ismjäll skulle det inte falla mig in att hitta på uteprogram. Att knarka tulpaner och februarigodis (fastlagsbullar och runebergstårtor) hjälper ungefär som plåster på ett benbrott.

Det bästa med januari är att blott tre dagar återstår. Det bästa med februari är att det är årets kortaste månad. Sen kan vi börja snacka tjänlig väderlek.

4 kommentarer:

  1. Det här är kanske det bästa vinter-hatar-rant jag läst på länge!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag har hållit mig tills nu, tycker det är trist med folk som klagar, men nu måste det ut och det med eftertryck.

      Radera
  2. Tur att jag verkar gilla vintern något mer än du, eftersom vi har den i ytterligare 3 månader. Jepp, snö på skolavslutningen hör till det normala. Men är det okej? Knappast.

    SvaraRadera
  3. När vår vinter är slut och typ hälften av er återstår tycker jag ni ska komma hit!

    SvaraRadera