onsdag 23 november 2011

Vila till fredag

Det var det, nu ska jag ligga stilla och räkna takbräder i två dagar. Så sade den moderliga estniska damen på Mehiläinen, efter att en klok människa kommenderat dit mig på grund av en liten men ful feber som inte ger med sig.

Som sagt, här ska vi inte ha någon lunginflammation, inte.

Fast dagarna i sängen förkortas definitivt av dagishämtningen före fem. Och tur är väl det. I går mutade jag henne med Sås och Kopp så att liten vilding höll sig i skinnet till läggdags. I kväll blir det julpyssel, hade jag tänkt. Mycket stillsamt sådant, om jag får bestämma.

2 kommentarer:

  1. Lyd den estniska damen och vila, vila, VILA! Om du får tråkigt så rekommenderar jag t.ex. andra säsongen av Downton Abbey om du inte sett den ren. Finns på nätet! Krya på sig! Kram

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag har så svårt, bara, att ta det piano utan tycker att kan jag läsa romaner kan jag väl lika gärna läsa fakultetsprogram. Men nu när kvällen är kommen, efter en dag som spjälktes upp av läkarbesöket mitt på dagen, gäspar jag som en krokodil och har huvudvärk och längtar efter min säng. Nu lite kvalitetskäk med mina kära, sedan kvalitetsumgänge med min hästens. Som inte är en hästens, utan Jysk eller något motsvarande, och både gammal och nerspydd i olika omgångar.

    SvaraRadera