tisdag 22 november 2011

Boten mot novemberblues

Jag sitter i soffan med Norisen och ser Sås & Kopps 10-årsjubileumskejka på dvd. Jag köpte den på SFP:s och Kvinnoförbundets strålande barnfest i söndags.

Granhultskråkorna och Lyran körade och det var en underbar konsert. Ett fyrstämmigt arr på Turturduvan Artur var länge ett stående inslag i Lyrans sitsrepertoar efter konserten. Konserten gör mig varm i hjärtat, till exempel En för alla, alla för en och Aadi duljan är fina sånger om vänskap.

Lyran körar i senare hälften av konserten, och jag har ännu inte kommit så långt. Men konserten med sina vänskapssånger påminner mig om alla de fina vänner jag fått i kören. Om ni har dvd:n och ser en 26-årig Jenny i turkost blommigt linne är det jag.

Och bara jag är frisk igen tänker jag börja antasta er vänner och propsa på umgänge. Jag vet att ni läser här, härmed är ni varnade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar