torsdag 26 september 2013

Blev det inte värre än så?

Efter två kvällar med whiskeytutingar som visserligen smakade gott men som inte hade någon effekt alls på halsont och övriga förkylningssymptom tog jag sjukledigt i dag. Det funkar inte att vänta till helgen och sedan vara för sjuk för att hinna vila och sedan klämma en vecka till, nej, har man ett energiskt barn blir det tji med vilan i helgerna, i synnerhet om den andra föräldern också mår risigt.

Hunden behövde ju rastas, men jag klädde mig för en polarexpedition och tog det lugnt - det blev sjukt svettigt men gjorde säkert gott. Sedan mixade jag en pesto på resterna i min örtagård och tog en låång tupplur. Sedan kom mina kära hem och jag orkade vara social. Nu känner jag mig rask och ny. I morgon ska jag jobba järnet, tralala.  Det ser jag fram emot. En sjukdag i rättan tid kostar mindre än fler, när man piskat sig att jobba halvfart alltför länge. Det är svårt att ta ledigt ibland - i går kunde jag det definitivt inte (fast definiera nu sen definitivt inte), men i dag gick det utan större samvetskval. Måste leva som jag lär. Ibland är lättja en dygd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar