onsdag 18 september 2013

Var och en blir salig på sitt vis

Vi trotsade elementen i dag och gick på svampkurs i ösregn - Nora, Tengil och jag. Vår lyxlirare till hund gillar inte regn och efter ett par sök som visserligen gick alldeles utmärkt och hon nosade fram kantareller i långa banor och undvek all annan svamp (vi har tränat lite med trattisar också, men här var de andra svamparna medvetet oätliga) blev hon kall, fick nog och vägrade allt annat än värma sig i min famn. Tappra Nora satt under ett träd i regnkläder och åt matsäck - jag hade lovat henne lyxigt innehåll i spindelmannenlunchboxen och hon njöt av god smörgås, saft och rischoklad. Nu är vi hemma igen och ska ha brasa bara jag orkar bära in ved.

En av oss har rivit ut en lössula ur en av Simons skor och ligger på golvet och gnager på den och rullar saligt med ögonen. Jag säger inte vem av oss det är.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar