fredag 13 september 2013

Skulle jag hitta mina byxor ...

Jag har svart bälte i att ställa ifrån mig grejer för att aldrig hitta dem igen. I somras var det min plånbok, som jag fortfarande inte sett röken av, och nu är det två veckor sedan jag senast såg mitt enda par anständiga jeans. Jag minns att jag hade dem på mig när vi skulle till landet, och insåg att det är stolleprov att ha sitt enda presentabla par jeans på sig dit. Så jag tog av mig dem och lade dem förnuftigt nog i ett svart  hål. Det är det andra paret dyra jeans som jag tappar på ett par år.

Ser jag ut som om jag hade råd att köpa nya byxor? Ser jag ut som om jag hade lust till det? Svar nej. Jag har ett par ihjältvättade nudiesar med hål på knät som håller mig anständig. Om man nu kan var anständig med hål på knät.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar