lördag 14 september 2013

Bok till landet

Jag håller på med Rosens namn av Umberto Eco - en bok jag försökt mig på många gånger och den här gången ska det banne mig bli av. Nu har jag kommit så långt att den verkligen börjar bli spännande, men det är inte boken man läser på landet med min högljudda släkt: på landet läser jag bara i stulna snuttar, så det jag letar efter är en bra historia med ett språk som bjuder möjligast lite motstånd utan att vara banalt. The fault in our stars och Is gick att läsa på landet, likaså His dark materials-trilogin. Marian Keyes och deckare läser jag inte, har försökt men jag ångrar mig alltid och tycker det var bortkastad tid.

Jag lutar åt att det blir Ett kort uppehåll på vägen från Auschwitz eller A visit from the goon squad. Att åka utan bok är helt otänkbart, måste ha min snuttefilt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar