tisdag 26 juni 2012

Självbedrägeri

Jag har Norisen utlånad hos sin moster och jag har, för första gången på över en månad, huset för precis bara mig själv. Jag tycker att jag borde målartvätta vår brandvägg och måla den vit i två lager, samtidigt passa på att målartvätta hela taket och alla väggarna, klä om soffan, klippa gräset, pilla mig i naveln, läsa romaner, lösa korsord och lägga sista handen vid kittet på de fönster jag renoverade på arbiskursen. Förutom städa i största allmänhet i vårt hem som ser ut som fuck och gonatt. Ändå orkar jag inte. Det är för mycket att ta itu med och det enda jag har lyckats åstadkomma av det som jag precis räknade upp är navelpillandet. Och det var väl kanske det som var viktigast när jag tänker efter.

Okej, målartvätt. Din tur nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar