torsdag 21 juni 2012

Bloggen har konkurrens, ska ni veta

Här på bloggen är det rätt stillsamt just nu. Annat är det med verkliga livet: här finns det mycket som konkurrerar om min tid. Jag har tillbringat fyra fantastiska dagar i Österbotten där jag bland annat har umgåtts med tolv nordiska studenter, bott på lyxiga Radisson, badat pool och bastu, ätit hotellfrukost, varit för sjuk för att hänga med på Strampen, besökt Stundars, druckit pussikalja à la Norden (en öl eller läsk per man) på Sandön i Vasa, bedårats av Kvarkens skärgård, matat Kvarkenmyggen med nordiskt blod, ätit på ljuvliga Bistro Ernst, druckit på Ollis och sovit gott. Nu väntar tvätt, disk, tomma pizzakartonger (jag var för trött för att laga mat och ens bära ut kartongerna i går), unge med sinande gosreserver som måste fyllas på, trädgård, midsommar och förberedelser. Förutom jobbet som vill ha Nordkursen bokförd, tentorna bedömda och betygen skickade. Men snart kanske jag börjar tänka igen. På sista tiden har jag inte riktigt haft tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar