fredag 1 juni 2012

Nu börjar det!

De närmaste veckorna är jag kursansvarig och som bäst sitter jag på Arcada och delar ut nycklar åt deltagarna i takt med att de anländer. Det är skakigt men blir bra. Kommer jag någonsin att lita på att jag har helhetskoll när jag är den som ska ha helhetskoll? Min hjärna kan bara fokusera på ett litet antal saker åt gången och därför har jag lagt alla kommande dagar åt sidan och fokuserar på att hitta folk, hitta deras rum, och förklara hur stället funkar och var och när vi ses nästa gång. Morgondagen förbereder jag i kväll i den mån det inte redan är gjort, och sen hoppas jag att även den dagen går som på Strömsö.

Han som kom först fick se mig som klåpigast, med väska som är så stor att den inte bara rymmer utan också sväljer telefoner, nycklar, kartor, dator och pennor hur ordentligt jag än försöker lägga dem i sina respektive fack för att jag ska hitta dem när de behövs. Nu sitter jag lugn som en filbunke och bloggar och sedan ska jage äta lunch i väntan på nästa grupp med anländande.Och då kommer jag att vara en kaosmaja igen. Antagligen nedspilld till råga på allt.

1 kommentar: