onsdag 13 juni 2012

Dålig sängkarma

I går gick jag lite senare till jobbet för att hinna tvätta ett lass med lakan och hänga ut dem på tork. Samtidigt passade jag på att hänga ut alla familjens täcken och kuddar på vädring. När jag gick till jobbet kände jag mig präktig och nöjd - det finns inget bättre att få lägga sig i en fräsch, soltorkad säng.

När jag kom hem regnade det. Det blev till att maxa golvvärmen och handdukselementet för att få allt torrt till läggdags, och det gick väl sådär. Noras säng var i varje fall renbäddad och torr när hon kom hem från sina morföräldrar, sovande i deras bil. Det var bara att lyfta in henne och lägga - men innan vi var redo med potta och blöja har hon pinkat ner sängen. Till all lycka har vi ett extratäcke, så det blev till att bädda om och ta till det vid det här laget välbekanta gamla knepet att vräka ner bäddmadrassen på golvet och bädda direkt på sängstommen.

Simon och jag har legat lite fuktigt i natt. Om jag trodde på högre makter skulle jag säga att någon vill sätta dit oss för att vi är så ohemult förtjusta i att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar