lördag 2 juni 2012

Saknade mellanled

Mitt förra inlägg, om ond cirkel, skulle sannolikt inte ha genererat särskilt många poäng som essäsvar i en tenta. Jag glömde bort samtliga mellanled: när jag är trött orkar jag inte ge lillungen den uppmärksamhet och respons hon behöver, vilket gör att hon provocerar fram reaktioner. Och det säkraste sättet att få respons är ju givetvis att göra hyss. T.ex. genom att kasta jordgubssnoppar på golvet, ta fram tuppappersrullar ur förrådet, öppna den limmade änden och rulla omkring dem i hela huset och måla hela kroppen med tusch. Men tack vare min blixtsnabba bloggsammanfattning insåg jag var skon klämmer, tog mig själv i kragen och stoppade ungen i badet och passade på att stjäla åt mig en liten lässtund och sedan blev det gos under förevändningen att jag torkar henne och tar på pyjamasen. Nu har alla fått sitt och kan bete sig igen och snart kommer den bästa stunden på dygnet: läggdags. Och klockan är en kvart över tio så jag hoppas att alla sover länge i morgon.

Men före det ska vi se på lite Eddie Izzard.

2 kommentarer:

  1. "Do you have a flag?" Izzard e bra (:

    SvaraRadera
  2. Do you have a flag har jag missat! Måste åtgärdas omedelbart!

    SvaraRadera