torsdag 27 september 2012

Jag är doktorand, inte tankeläsare

Jag håller på och skickar iväg ett antal stipendieansökningar, både för egen och för institutionens del eftersom jag är sekreterare för en konferens som vi ska arrangera i maj. Så det gäller att bolla bilagor, meritförteckningar och konferensprogram samtidigt som jag försöker hitta rätt ton så att jag kan marknadsföra mig, min forskning och konferensen på ett sätt som ska tilltala potentiella finansiärer.

Och fan vet vilken den tonen är.

Nästa vecka har jag förhoppningsvis tid och själsfrid att göra mitt egentliga jobb igen, nämligen skriva avhandling. Och i november hoppas jag det tänker skrälla till ordentligt i kassakistan. Det är lite som lotto, fast nu tror jag ju ändå att jag har lite bättre odds. Men håll tummarna i alla fall!

1 kommentar: