fredag 14 september 2012

Värre synder

Nora har streptokocker. Det går en anginaepidemi på dagis, och för att få den kuvad en gång för alla skickades alla ungar och hela personalen till labbet för att alla som bär på de små rackarna ska få antibiotika. Det visade sig att Nassen är symptomfri bärare, så nu blir det kur. För hon kan fortsätta smitta andra och så börjar hela schottisen igen. Det här har jag full förståelse för och tycker dagis har skött sig exemplariskt. Inte antibiotika i onödan men nu bär hon ju på något. Därför blev jag lite förbryllad när en i personalen undrade om jag tyckte det var jobbigt. Visst, det är väl inte kanonkul att tvinga äcklig medicin i barn, men ingen riksolycka. "Men jag menar, hoppas du inte får dåligt samvete över att ditt barn är bärare". Jag blev lite full i skratt och erkände att jag nog har värre synder än så på mitt samvete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar