lördag 15 september 2012

Så ska en lördag se ut

Paddington på Unga teatern, med en unge som blev så glad att hon hoppade när hon såg sin ludikusin på teatern. Finumgänge med våra respektive ludikusiner (hennes och min, mor och dotter). Färdig, utsökt middag som jag slapp laga. Muta barnrn med film så vi får prata. Ett par glas vin. Braskväll för femte gången denna vecka. Att ligga på soffan och krafsas i håret av små händer. Att veta att händerna snart sover och jag får krypa till kojs med lady Chatterley's lover. Att det är söndag i morgon. Salam aleykum - frid vare med er.

2 kommentarer:

  1. Enligt egen erfarenhet och några bloggars, så verkar denna helg ha varit superskön för så många!! Bara varande, myspys med familjen, inga stressiga planer osv... Undrade varför det verkade vara så (förutom ny bil -effekten som Walther talar om, dvs. då man skaffat ny bil så ser man sådana överallt, fast man tidigare inte sett), men det är säkert för vardagsrytmen nu satt in och sommarens farande-runt har lagt sig... :) Love it!!

    SvaraRadera
  2. Du har väl rätt, min vän! Fast jag är ju ingen vardagsknarkare utan älskar semester, landet, resor (tusen tack för senast!) och äventyr. Och dessutom var Simon borta hela helgen, så jag fick dra lasset. Men lasset var tacksamt, och då är det ju roligt.

    SvaraRadera