måndag 24 juni 2013

Borde packa

Jag hatar att packa. Det blir aningens roligare om man använder död tid, som till exempel väntan på tåget, till att skriva listor så det bara är att vräka ner grejerna på listan i väskan och dra. Men nu brottas jag med problemet: vilkendera datorn ska jag ta med mig (egentligen en no brainer: den ena tar en halvtimme att starta och den andra startar bara man öppnar locket), hur mycket jackor och tröjor kommer Vasa att kräva av mig, behöver jag både simpare och bikini (ni hör att jag är optimist, va?!) och framför allt: hur många romaner ska jag packa? Jag åker ju dit för att jobba.

Fördelen med Vasa är att tåget stannar nästan mitt i stan och hotellet ligger hyfsat nära. Vi bor varken närmast (lyx och alldeles underbart) eller näst närmast (budget) utan på tredje hotellet från stationen räknat. Med takbastu och pool. Nackdelen är att man måste byta tåg i Seinäjoki och det är lite bökigt.

Det dummaste jag kan göra är väl ändå att skjuta på packandet. När jag är klar blir det film med stora älsklingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar