tisdag 15 maj 2012

Sanndrömmar

Häromnatten drömde jag att jag tvättade fönster, vilket i vanliga fall känns som lite överkurs och sker någon gång vartannat år kanske. Men det måste ha varit något med drömmen, för plötsligt är en stor del av fönstren i övre våningen rena, så där lite åt gången. Och jag har nog något minne av att jag har farit fram med ammoniaksprejen och gnuggat med mirakeltrasor. För ett fönster kan man alltid putsa. Och kanske ett till.

Nu ska jag sätta mig och gnugga på en ruta i min avhandling. Och sedan kanske en till. Om jag orkar och hinner.

2 kommentarer:

  1. Härligt med rentvättade fönster. Vi har inte kunnat tvätta våra sedan husbolaget målade fönstren för ett par år sedan. Dom kallade det för nåt slags "kuntomaalaus", resultatet var främst det att vi inte får upp de stora fönstren mera. Vet att det nog också är något av ett sväpskäl att inte tvätta fönster(man kunde ju t.ex. ringa disponenten), men nog är det lite svårt att tvätta fönstren på 6:e våningen om man inte får upp dem...

    SvaraRadera
  2. Bra med något fönster i taget, då blir det inte så jobbigt. Man kan också tvätta med bara vatten och sedan putsa med tidningspapper, blir jätteblankt och är snäppet mer miljövänligt och mindre illaluktande är sprayerna man kan köpa.

    SvaraRadera