torsdag 8 december 2011

Förgängelse

Mellan att jag i tiderna köpte biljett till the devil wears Prada och såg filmen, knallade jag in i en skoaffär och kom ut med två par skyköga skor: det ena i svart brokad, det andra i gyllene lack. Skitsnygga båda två,  med nätt äggformad tå och bekväma dessutom. Nu har lacket slitits ut på guldskorna och på ställen där de har böjts lyser lädret vitt. Jag har tidigare skrutit med att jag inte brukar bli klar med mina kläder förrän de enbart duger för tippen, och det här är ett klassiskt fall. Nu undrar jag: var hittar jag nya? De ska alltså vara i blankt guld, äkta läder och bekväma. Och inga aggressiva spetsiga tår, utan vänligt rundade.

Fan, jag borde ha köpt ett halvdussin när jag ändå var i farten. Inget, inget är så snyggt som guldskor.

3 kommentarer:

  1. Dom har nog rätt nyligen haft på Noa Noa (det är väl därifrån dom gamla är). Kanske man kan hitta via deras nätbutik?

    SvaraRadera
  2. De gamla är från Bianco men du har rätt, Noa Noa har läckra metallskor. Mina silverdojor är därifrån. Värt ett besök och ett försök! Tack för påminnelsen!

    SvaraRadera
  3. hör av dig om du hittar ett par. jag är nämligen också intresserad.

    SvaraRadera