fredag 2 december 2011

Årets blossa

smakar kaffe. Om man som bara dricker kaffe en gång vartannat år, och då jävligt Irish, är den ganska bra. Fast den innehåller livsfarliga knockoutdroppar: efter ett glas och oräkneliga pepparkakor och kex med den mögligaste ost som går att uppbåda i hela Dickursby är jag färdig för sängen. Den har fått mig att helt släppa ansvaret för hem och familj, så Noras middag består av kex med getost och några luddiga russin och mandlar som hon först petat in i vardagsrumsmattan och sen i munnen.

Dessutom har glöggjäveln fått en soffa att gro ut ur aktern på mig. Den väger som satan och jag kommer ingen vart.

3 kommentarer:

  1. Du ÄR rolig! Ett välkommet fniss, tackar. God natt!

    SvaraRadera
  2. Tack! I dag skippade jag blossan, få se när jag vågar ge mig på den igen. Kanske någon kväll när jag redan ligger i sängen.

    SvaraRadera