måndag 5 december 2011

Att lära en gammal hund pissa

Jag börjar vara en dinosaurie. Redan de gamla fenicierna sade att "barn skulle ha större respekt för sina föräldrar om de någonsin lyckades lära sig programmera videon". Och just som jag hade lärt mig det omsätter min man sin skatteåterbäring i en tiotusentums tv med 3D-teknik, trådlös internetuppkoppling och allt satan och nu måste vi möblera om i vardagsrummet, skaffa ny dvd-spelare som klarar 3D-film och en hörnsoffa. Och min förmåga att programmera vår gamla goda tjock-tv och tillhörande teknik är ett minne lika blått som tv:n, som numera står hos återvinningscentralen.

Jag måste tröstdricka. Hit med Blossan.

2 kommentarer:

  1. Behöver du en tekniklektion ur feminint genusperspektiv av en kvinnlig diplomingenjör?

    SvaraRadera