torsdag 11 oktober 2012

Till alla o-superhjältar därute

Jag hinner inte med. Vårt trädgårdsmöblemang står fortfarande ute, gräsmattan är inte klippt sedan augusti och jag har inte krattat ett kratt. Hemmet ser ut som reven men toaletten (själva byttan alltså) är åtminstone skurad. Jag hinner inte äppelmosa, eller så orkar jag helt enkelt bara inte. Jag minns inte när jag körde vår dammsugande robot sist, vet inte ens om den är laddad. Ni som fylls av en obestämd olustkänsla när ni läser om annat folks präktigheter är välkomna till oss. Vi får vem som helst att verka som präktigheten själv.

3 kommentarer:

  1. Åh. Hoppas det känns ok att bara blunda för allt ett tag. Säger jag och tittar ut på tre hinkar äpplen på balkongen - plockade för en månad sedan. Dom tittar sorgset tillbaka. Dammråttorna ser mer hätska ut, men inte lika hätska som jag själv när jag nyss steg på en av måga utspridda vassa leksaker och sade Mycket Fula Ord.

    Intalar mig själv att kaoset är ok nu. Nästa vecka blir annorlunda.

    Kanske.

    SvaraRadera
  2. Söta ni! Vi ser så fram emot att få mysa med era damråttor nästa helg!

    SvaraRadera
  3. Lyssna på den här intervjun med Jenny Kajanus från Yle här

    SvaraRadera