måndag 15 oktober 2012

Ge mig inte ett lejon

I natt drömde jag att jag hade ett lejon. En stor hona som var vacker, intelligent och kelig men stark och inte riktigt medveten om sin styrka. Dessutom var jag i drömmen lite rädd för henne och vågade inte riktigt vända ryggen till av rädsla för att hon skulle anfalla mig eller hitta på hyss. Jag fick hålla henne inlåst och hade dåligt samvete för att jag saknade kunskap och tid att ta hand om ett lejon.

Amatördrömtydaren i mig säger att lejonet är jag själv. Men vad betyder det egentligen? Vad ska jag göra med drömmen?

Jag tror inte att drömmar säger oss något om framtiden, men jag tror vårt undermedvetna kan säga oss ett och annat om nutiden.

Ge mig inte ett lejon, tack. Men gärna en hund, om några år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar