onsdag 8 juni 2011

Var får folk all ork ifrån?

När jag kommer hem borde familjen få mat, gräset klippas, krikonbusken planteras, några sommarblommor planteras, skräp köras till tippen, tvätt hängas, disk diskas och röj röjas. Och det här är bara det som undanhåller mig från att tapetsera, måla och spackla. Jag känner folk som både hinner och orkar med allt ovanstående. Men jag som bara är människa får nöja mig med en bråkdel av hälften.

Okej, nu gör vi så här: om jag hinner med hälften, säg hänga tvätt, mata familj, plantera krikon, diska och klippa gräs, får jag - låt se nu, vad finns det för belöningar jag orkar med? Kanske en virtuell medalj. Samt en klapp på axeln av mig själv. Kul.

Det finns säker de som säger att en klippt gräsmatta, en hängd tvätt, mat i magen, ett planterat krikonträd och ren disk är belöning nog. Och det finns också de som säger pytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar