lördag 4 juni 2011

Småbarnslogistikens fröjder

Vår dotter gör mitt liv vansinnigt mycket roligare på oändligt många sätt. Hon är ljuvlig och världens roligaste lilla kompis. Jag vet inte vad som är roligast med att ha barn - kandidaterna är många - men jag vet vad som är tråkigast. Logistiken. Nu är hon ju stor och behöver varken blöjor eller specialmat, men middagslurar måste passas och sen ska man gärna ha med sig lite ombyten och sen har ju fröken en egen vilja, och när har man inte som morsa en egen agenda? Hade jag inte det skulle jag ju för jämnan kunna lulla omkring i damens takt och beundra vattenpölar och godispapper. Och när man ska någonstans kan man lika gärna lämna av en kasse på loppis eller på soptippen eller apoteket eller what not. Fast hade jag aldrig en egen agenda vore jag nog inte nöjd med det heller. Håhå jaja. 

Lilla tröttis verkar inte sova utan det låter som om hon rullade vällingflaskan längsmed golvet medan hon sjunger "Gubben i lådan". Kanske åker vi på studentkalas utan middagslur och köper lite sommarblommor, lite sandlådssand och dopgåva på vägen hem. På måndag ska jag unna mig skoshopping helt ensam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar