torsdag 9 juni 2011

En däst igelkott

ligger på vår veranda och rapar, bredvid en halv skål med kattmat. Den har firat födelsedag med mig. Det har också Annika, Johanna, Hedda, Sabbe och Nora, men de fick lamm, sallad, glass och jordgubbar.

Och jag har fått en cykel. Eller ska få. En gul Townie med 21 växlar. Sen ska jag susa Vanda och rike runt och skaffa mig kondition, solbränna och hembygdskunskap. Lilla älsklingen tjallade redan i går kväll att jag ska få en cykel men jag trodde henne inte. Det lät för bra för att vara sant. Sen kom stora älsklingen med en bild på cykeln, där det stod:
Jag är ingenjör, inte smed
till butiken vi måste gå för att hitta dig en ...

svar: ped.

Min förra ped har jag köpt av snuten. En röd terrängcykel med herram. Jag har korta ben och slog mig jämt på den övre stången. Det är inte särskilt mycket roligare för flickor, kan jag tala om. Min gula dröm är designad som en Harley för att man ska kunna stå med hela fötterna på marken samtidigt som man ändå har lagom långt till pedalerna. Jag tror det är många blygdben, och varför inte testiklar, som välkomnar den uppfinningen!

4 kommentarer:

  1. Ojojoj, en sådän där cykel vill jag också ha!! Hu ska jag få familjen övertygad att jag behöver en ny cykel? Min nuvarande har söndriga växlar, men såna kan man ju fixa... Kanske den borde "bli stulen"?? ;)
    Men okej, om W fick en BIL kanske jag sku få en ynka liten söt cykel... heheh...
    Men snygg härlig cykel såg detdär ut att vara!!

    SvaraRadera
  2. Snygg är den, och gott och trevligt var det! Och Guy-kotten var världens sötaste! Och efter skrovmålet också världens mättaste...

    SvaraRadera
  3. Var hittar ni sådana cyklar? baserat på deras hemsida verkar de inte säljas i Finland??

    SvaraRadera
  4. Tack för senast, det var jätte trevligt som alltid. Trevligt också att det var kotten som fick kattmat och vi fick lamm! :-)

    SvaraRadera