tisdag 15 mars 2011

Varför är jag så dålig på att göra något förrän det brinner i knutarna?

Men då älskar jag det å andra sidan. Just nu, när jag har tokmycket att göra, har genomlevt en vecka med krasslig familj och har världens roligaste sällskapsliv och flyttar kontoret med mig vart jag går, just nu trivs jag bättre på jobbet än jag gjort hittills i år.

Just nu är kontoret i vårt sunkiga kök med utblommade tulpaner (vem hinner med att tömma vaser?) och knastriga och kletiga golv. Och just på det jobbet trivs jag. I morgon är kontoret på kontoret igen, och där trivs jag också, så länge det brinner. Förra veckan brann det så mycket att larmet gick. Men nu inser till och med jag att det är dags att stänga av flytet och törna in. Natti natt!

1 kommentar:

  1. Åh, jag känner så igen mig i detdär. Och inte förändras man ju heller nånsin. De e bara att leva med sig själv och med att FBK får rycka ut med jämna mellanrum.

    SvaraRadera