tisdag 29 mars 2011

Var hittar man garderober?

Vi jagar klädskåp och vill kunna skräddarsy det hela. Vi har två skäl till att vilja undvika skjutdörrar (det är fult som stryk och de garderober vi behöver är till all lycka för små för att kunna skjutdörras) och vi vill inte betala en förmögenhet. Samtidigt vill vi ogärna köpa skräp, d.v.s. ge oss durabla grejer som inte skriker Anttila. Som gärna inte skriker något alls. Om inte det går att dressera dem till att hojta Heja Jenny, heja Jenny, Jenny kan! Och: Vad snygg du är!

Orsaken till skräddarbehovet är att huset vi bor i är från 30-talet, så inga färdiga format funkar. Vit tidlös minimalism med praktiska lösningar till minimalistpris. Gärna second hand. Anyone?

3 kommentarer:

  1. Hej Jenny!
    Jag har ingen aning var du skall skaffa din garderob men nu har jag skaffat en profil så att jag kan kommentera din blogg och säga hej! Jag läser vad du skriver, and Maja likes. Kram

    SvaraRadera
  2. Träslöjd A eller Våga borra -kursen borde väl fixa det? http://anmalningar.arbis.hel.fi/

    SvaraRadera
  3. Kram på er! Tack! Jag borde gå arbiskurs, men med ouppsatta lister i varje vrå och hål som behöver spacklas känns det lite överkurs. Fast våra matsalstapeter satte jag upp själv och det är jag lite stolt över. I synnerhet som våra hörn inte är vinkelräta.

    Det lutar åt att det blir Ikeas kök som får hysa våra kläder. Vi kommer med andra ord att ha köksskåp i sovrummet :-)

    SvaraRadera