måndag 22 juli 2013

Jag fick den racka jag förtjänade

Lill-Tengil är en ljuvlig hund. Precis nu ligger hon i mina armar medan jag bloggar och läser. I förrgår var vi på stor fest med en massa barn och en annan valp och hon var exemplarisk. Badade i gyttjedike ett par gånger och badades följaktligen i havet ett par gånger, annars var hon nyfiken, lydig, glad och snäll. Och urlycklig. Ett par gånger blev hon lite för uppspelt när barnen rusade omkring men hon kom genast när jag ropade och ingen blev traumatiserad för livet.

Om morgnarna sover hon gladeligen till elva, förutsatt att hon får gå och kissa med någon av oss på morgonkvisten. Och då menar jag bokstavligt talat ut, kissa, in och sova mera. Fast hon äter laddare, den lilla jäveln. Hittills har hon kostat mig en mobilladdare och en Macladdare. Och en Macladdare kostar lika mycket som en sjättedels hund, om hunden i fråga är placeringstik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar