lördag 13 juli 2013

Dvd-smörja för barn

Alvin och gänget 3 är en riktig bottennotering. Men har man lovat junior hyrfilm i R-kiosken får man hålla till godo med vad som finns. En film om ett gäng ekorrar kan väl inte vara helt fel, tänkte jag, men där högg jag i sten. Alvin är hyperaktiv gängledare med ett ego stort som lyxkryssaren de terroriserar, de med brillor är fega men smarta och hittar lyckan i varandras armar (för ingen annan vill ha en glasögonorm utom en annan glasögonorm), glupskisen är fet och korkad och resten är beige. Och olidlige Alvin faller för den snygga, ytliga bruden. Jag har inte följt med så jätteaktivt - med ett öga har jag samtidigt plockat fästingar av Tengil - men jag kan inte påstå att filmen skulle ha slukat mig med hull och hår, direkt. Enda höjdpunkten var när ekorrarna sjöng Kumbayah, my lord med sina smurfröster. Men det gör inte filmen värd att hyra. Skräp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar