söndag 30 december 2012

Om spyor och Facebook

Jag har också gjort mig skyldig till det - att dela spyor på Facebook. Men denna julhelg då det verkar kaskadkräkas både till höger och vänster är jag inte odelat förtjust i att läsa om andras vedermödor. Jag som annars är en vandrande måltavla för alla kräkrelaterade baciller har hittills förskonats trots att hela släkten trängde ihop sig i en hyrd stuga ett par timmars bilresa hemifrån och läget alltså hade varit ypperligt för VKS att slå till.

Eftersom min mage är min akilleshäl är varje kräkstatusuppdatering en påminnelse om att jag själv förskonats och det är jag givetvis tacksam för. Naturligtvis skänker jag alla spyende därute hundra medlidsamma tankar. Men nu håller jag mig borta från Bajsbook och går och spritar hjärnan och firar att jag är frisk så länge jag är det. Och den dag jag själv lägger mig som en våt fläck på badrumsgolvet lär ni inte läsa om det på Fejan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar